iranestekhdam

ساخت وبلاگ

آشنایی با شغل کارمند اداری

شغل کارمند اداری و دفتری یکی از مشاغلی است که در حوزه کاری خود، مجموعه گسترده‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها را شامل می‌شود. به همین دليل ممکن است با مراجعه به سایت‌های کاریابی مختلف، مانند سایت ایران استخدام، شاهد بیشترین آگهی‌های استخدام مربوط به این حرفه باشید.
این شغل همچنین طرفداران بسیاری دارد و متناسب با محیط کاری، افراد زیادی علاقه‌مند به داشتن این شغل هستند. با توجه به تقاضای زیاد آن و در جهت افزایش آگاهی کاربران عزیز، در این مقاله به معرفی شغل کارمند اداری و همه جوانب مربوط به آن می‌پردازیم.

برای کارمند اداری چه مقطع تحصیلی نیاز است؟

تحصیلات کارمند اداری بر اساس انواع آن می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال یک حسابدار، مسئول منابع انسانی یا توسعه دهنده نرم‌افزار برای انتخاب شغل موردنظر خودنیاز است حداقل مدرک کارشناسی را در رشته مرتبط با کار خود داشته باشد.
تحصیلات کارمندان اداری در رده‌های پايين‌تر مانند کارمند دفتری و منشی نیز با توجه به نوع سازمان متفاوت است. در حالت کلی برای انتخاب این شغل نیاز به مدرک خاصی نیست بلکه بهتر است تا حد امکان میزان مهارت‌های موردنیاز خود را افزایش داد.

میزان حقوق و درآمد کارمند اداری

در بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های دولتی، میزان دستمزد و درآمد کارمند اداری، بر اساس حقوق و مزایای قانون وزارت کار محاسبه می‌شود. در رابطه با سازمان‌های خصوصی نیز، میزان حقوق به شرایط کاری و نظر کارفرما بستگی دارد که متناسب با وظایف و مسئولیت‌هایی که به آنها واگذار می‌کند، میزان حقوق قابل قبولی را برایشان در نظر می‌گیرد.
در حالت کلی می‌توان گفت که حقوق و درآمد این شغل با توجه به فعالیت‌های انجام شده بد نیست و در صورت پرداخت پاداش و اضافه کار نیز میزان قابل توجه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد. شما می توانید آگهی های استخدام کارمند اداری در تهران و سایر استان ها را از سایت ایران استخدام دنبال کرده و با مطالعه شرایط آن ها از میزان حقوق و دستمزدشان مطلع شوید.

 

 

لیست وظایف کارمند اداری

وظایف کارمند اداری با توجه به سازمان و مؤسسه‌ای که در آن مشغول است، متفاوت است. با این وجود از مهم‌ترین وظایف فردی که در این شغل فعالیت دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدیریت تماس‌های تلفنی با پاسخگويی به آن‌ها و دریافت پیغام‌های ضروری
  • انجام درست وظایف مربوط به امور اداری شرکت
  • دریافت و ارسال نامه‌های شرکت با بهره‌گیری از سیستم اتوماسیون
  • برقراری ارتباط درست و منطقی با کارمندان دیگر واحدهای مختلف شرکت
  • ارزیابی مدارک لازم جهت استخدام، شناخت اصول مربوط به انجام استخدام و تشکیل پرونده موقت برای متقاضی کار
  • همکاری با بخش‌های مختلف شرکت و ترسیم نمودار فعالیتی آن‌ها

سخن نهایی

این روزها شغل کارمند اداری یکی از پرتقاضاترین مشاغل اداری است که از بازار کار خوبی برخوردار است. فرصت‌های شغلی بسیاری برای این شغل در سازمان‌های مختلف وجود دارد. برای استخدام در این شغل، مدرک خاصی لازم نیست، داشتن حداقل مدرک کارشناسی کفایت می‌کند.
برای داشتن این شغل، مهم‌ترین کار، افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های موردنیاز مانند تایپ، نرم‌افزارهای حسابداری و کامپیوتری است. در این مقاله به معرفی این شغل و جزئیات مربوط به آن پرداختیم.

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : ایران استخدام,کار,استخدام,کاریابی,کارمند اداری و دفتری, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:20

رشته عمران چیست؟

رشته مهندسی عمران، یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های فنی است که طراحی، محاسبات، اجرا و نظارت بر نحوه ساخت سازه‌ها و ساختمان‌های بزرگ نظیر پل‌ها، برج‌ها، سازه‌های آبی نظیر سدها، سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، نیروگاه‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن، دکل‌های مخابراتی و سایر سازه‌های عظیم عمرانی و زیربنایی کشور را به عهده دارند. مهندسان عمران از اولین مراحل که طراحی‌های انتزاعی سه‌بعدی و کامپیوتری است تا مراحل آخر کار که پیاده‌سازی و بهره‌برداری را شامل می‌شود در پروژه‌ها حضور دارند. به‌همین‌دلیل ازنظر فنی، نیاز به تسلط بالایی بر علوم ریاضی و فیزیک، محاسبات و کار با کامپیوتر و ازنظر مهارت‌های نرم نیازمند توانایی ارتباطی و روابط عمومی برای ارائه طرح، ارتباط با سایر بخش‌های فنی و سایر افراد درگیر در پروژه هستند.

مسئولیت ها و وظایف مهندس عمران 

مهندسان عمران مسئول نظارت بر پیشرفت درست، فنی و استاندارد پروژه‌ها و نیز ابعاد اقتصادی و هزینه‌های جاری هستند. در پروژه‌های بزرگ عمرانی مسئله اقتصادی و هزینه‌ها، مسئله بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

این مهندسان بسته به اینکه وظایف طراحی و محاسبات را به عهده داشته باشند یا اجرا و پیاده‌سازی، ممکن است در دفتر کار یا در کارگاه ساختمانی یا ترکیبی از هر دو حضور داشته باشند. شما میتوانید برای مشاهده سایر وظایف و مسئولیت های مهندس عمران به این قسمت مراجعه نمایید.

گرایش‌های رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران پنج گرایش اصلی دارد:

  1. سازه: ساخت پل، خط لوله، سکوهای دریای، برج‌ها و کلیه سازه‌های بزرگ
  2. حمل‌ و نقل: ساخت راه‌آهن، جاده، کانال، فرودگاه و تونل
  3. محیط‌ زیست: ساخت شبکه‌های تامین آب، سیستم‌های آب‌رسانی، سیل بندها، سدها
  4. دریایی: ساخت بنادر و سیستم‌های دفاعی دریایی
  5. ژئوتکنیک: پروژه‌های استخراج معادن، عملیات خاکی و ساخت پایه

پرطرفدار ترین گرایش رشته مهندسی عمران

گرایش سازه پرطرفدارترین گرایش است که درحال‌حاضر بازار کار نسبتاً اشباع‌شده‌ای دارد؛ اما گرایش‌های ژئوتکنیک جز گرایش‌هایی با درآمد مناسب است. گرایش‌های سازه‌های هیدرولیکی و مدیریت منابع آب، به دلیل بحران آب کشور می‌تواند بازار کار مناسبی داشته باشد؛ اما گرایش‌های حوزه محیط‌زیست، راه‌آهن و ساختمان‌های هوشمند، بازار کار چندانی در ایران ندارند. گرایش دریایی نیز محدود به شهرهای ساحلی است.

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار ,کاریابی ,ایران استخدام ,استخدام, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:06

چرا افراد مختلف می‌خواهند در سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند؟

هر ساله شاهد این هستیم که افراد زیادی مشتاق کار در سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی هستند برای استخدام در این مجموعه‌ها تصمیم می‌گیرند که در آزمون استخدام فراگیر دولتی شرکت کنند. افراد به دلایل مختلفی از جمله مزایای شغلی، حقوق مناسب و امنیت شغلی تصمیم می‌گیرند در سازمان‌های دولتی و نهادهای اجرایی مشغول به کار شوند.

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که در رابطه با پایه و اساس استخدام میان کارمندان و دولت صحبت کرده است، یکسری قواعد و شرایط از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد که هر فردی که می‌خواهد در نهادهای دولتی مشغول به کار شود، باید در مورد آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشد.

این موضوع مهم گاهی اوقات از دیدگاه متقاضیان پنهان می‌ماند و باعث می‌شود که علی‌رغم تلاش‌های مکرر نتوانند در سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند. در ادامه این مطلب برای همه کسانی که قصد استخدام شدن در سازمان‌های دولتی را دارند، سعی می‌کنیم راجع به شرایط عمومی استخدام در دستگاه‌های اجرایی دولت مثل تابعیت، سن، اعتقادات، مدرک تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه، التزام عملی به قانون اساسی، سلامت جسمانی و روانی، اعتیاد، سابقه محکومیت کیفری و مهارت‌های ویژه کارمندان دولتی بپردازیم.

البته شما هم خودتان می‌توانید با مراجعه به سایت ایران استخدام که به عنوان بزرگ‌ترین سامانه کاریابی ایران شناخته می‌شود، در این رابطه اطلاعات خوبی کسب کنید. این وب‌ سایت به عنوان مرجع اخبار استخدامی و کاریابی در ایران شناخته می‌شود.

بایدها و نبایدهای استخدام در دستگاه‌های اجرایی

فرقی نمی‌کند که قصد استخدام آموزش و پروش را داشته باشید و یا بخواهید در دیگر نهادهای دولتی مشغول به کار شوید. در هر صورت شما لازم است که در شرایط مختلف تعیین شده از سوی دولت برای استخدام مشمول شرایط باشید. برخی از مهم‌ترین شرایطی که برای استخدام در این دستگاه‌ها و نهادها از سوی دولت اعلام گردیده، عبارت است از:

قرار گرفتن سن در محدوده سنی تعیین شده برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی

یکی از مهم‌ترین شرایط استخدام در سازمان‌های دولتی که در بند الف 42 ماده قانون مدیریت خدمات کشوری ذکر شده، داشتن حداقل سن 20 سال و حداکثر سن 45 سال (با مدرک تحصیلی دکتری) برای استخدام در سازمان‌های دولتی است.

همچنین بر اساس همین قانون ذکر شده که استخدام اشخاص به صورت پیمانی یا غیر رسمی، نباید در پایان قرارداد سن شخص از 65 سال و برای مشاغل تخصصی از 70 سال بیشتر باشد.

داشتن تابعیت ایرانی برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی

کسانی که قصد دارند در سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند، باید حتماً دارای تابعیت ایرانی باشند. البته تابعیت می‌تواند از هر دو نوع اصلی و اکتسابی باشد و فرقی در این حالت وجود ندارد.

انجام خدمات وظیفه عمومی و دریافت گواهی مربوطه آن

انجام خدمت وظیفه یا سربازی یا حتی داشتن معافیت قانونی از دیگر شرایط عمومی و لازم برای استخدام شدن در سازمان‌های دولتی است. این شرط برای تمام آقایانی که قصد استخدام شدن در سازمان‌های دولتی را دارند، باید حتماً در نظر گرفته شود.

عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

شخصی که می‌خواهد در یک نهاد دولتی مشغول به کار شود، تحت هیچ شرایطی نباید به دخانیات و مواد مخدر اعتیاد داشته باشد. اشخاصی که به این موارد اعتیاد دارند، اجازه استخدام در دولت را ندارند. در نظر داشته باشید که اعتیاد به دخانیاتی مثل سیگار می‌تواند برای فرد استخدام شده یکی از مجازات‌های اداری را در بر داشته باشد.

عدم سابقه محکومیت کیفری

شخص نباید دارای سابقه محکومیت جزایی موثر باشد. در واقع فردی که به مجازاتی محکوم شده باشد از حقوق اجتماعی محروم شده و نمی‌تواند به استخدام دولت در بیاید.

داشتن مدرک تحصیلی اعلام شده برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی

شخصی که می‌خواهد در یک نهاد دولتی مشغول به کار شود، باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاه یا مدارک همتراز داشته باشد. در واقع فردی که می‌خواهد برای یک شغل خاص درخواست دهد باید مدرک تحصیلی مورد نیاز آن را داشته باشد.

برای برخی از مشاغل مدرک دیپلم و برای برخی دیگر مدرک دکتری مورد نیاز است.

سلامت جسمانی و روانی به صورت کامل بر اساس شرایط تعیین شده

یک شرط عمومی برای استخدام افراد مختلف بر اساس آیین‌نامه‌ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، این است که هر فرد باید دارای سلامت عمومی بدن و سلامت روانی باشد. این قوانین به گونه ای تصویب شده‌اند که بخشی از اشخاص و افشار جامعه دچار محرومیت در هنگام استخدام نشوند.

داشتن شرایط اعتقادی ذکر شده در آیین‌نامه ثبت‌نام

اعتقاد به دین اسلام یا یکی دیگر از ادیان الهی از جمله شرایط استخدام در دستگاه‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران است. در واقع افراد قبل از شرکت در آزمون استخدام فراگیر دولتی و استخدام دولت باید این موضوع را ذکر کنند. برخی از ادیانی که در این راستا به رسمیت شناخته شده عبارت‌اند از:

  • زرتشتیان
  • کلیمیان
  • مسیحیان
  • مسلمانان

داشتن مهارت‌های ویژه کارمندان برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی

هر فردی پس از قبولی در آزمون استخدامی فراگیر دولتی باید دارای یکسری مهارت ویژه و خاص برای استخدام در دولت باشد. با توجه به شغلی که انتخاب کرده‌اید که می‌تواند مشاغل تخصصی باشند، فرد باید از لحاظ مهارتی و توانایی احراز شود. یکی از این دانش‌ها، داشتن اطلاعات پایه در مورد مهارت‌های پایه و عمومی فناوری اطلاعات است.

البته این را هم باید در نظر گرفت که خانواده‌های ایثارگران و شهدا بر اساس قوانین مصوب از شرایط ویژه‌ای برای استخدام برخوردار هستند که نسبت به شرایط عمومی که ذکر کردیم، می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال استخدام افراد با مدرک تحصیلی دیپلم و یا با داشتن حداقل سن کمتر از عدد ذکر شده در قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرزندان شهدا در مشاغل خاص امکان‌پذیر است.

اگر در رابطه با مهارت‌های ویژه کارمندان می‌خواهید اطلاع داشته باشید، بهتر است که به سایت ایران استخدام مراجعه کنید. در این سایت اطلاعات بسیار مفیدی برای استخدام در سازمان‌های دولتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برگزاری آزمون‌های استخدامی برای کارجویان

آزمون استخدام دستگاه های اجرایی سال‌هاست که برگزار می شود. این آزمون برای از بین بردن واسطه‌هایی که می‌تواند در رابطه با استخدام افراد مختلف وجود داشته باشد، شکل گرفته‌اند. هر کارجویی هر ساله می‌تواند برای استخدام در این سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی اقدام کند.

ایران استخدام به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم کاریابی و استخدامی در کل کشور، یکی از بهترین منابع خبری در این حوزه است که به افراد کارجو در این حوزه کمک می‌کند تا از آخرین اخبار در این حوزه مطلع باشند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت علاوه بر مشاهده انواع آگهی‌های شغلی، ساخت رزومه به صورت آنلاین و رایگان، اقدام به بررسی اخبار در حوزه‌های شغلی و استخدامی کنید.
علاوه بر سازمان ها و نهاد های دولتی شرکت ها و سازمان های خصوصی با درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام به عنوان کارفرما اقدام به جذب نیرو میکنند.

نظر شما در مورد شرایط عمومی استخدام در سازمان‌های دولتی چیست؟ آیا تابه‌حال از ایران استخدام برای بررسی اخبار در این حوزه کمک گرفته‌اید؟ نظرات خود را در این حوزه با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

iranestekhdam...
ما را در سایت iranestekhdam دنبال می کنید

برچسب : کار ,کاریابی ,ایران استخدام ,استخدام, نویسنده : ایران استخدام iranestekhdam بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:59